à propos de la revue | sommaires des autres numéros |
Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)
Référence : Vol. 38, n° 3, 2015
Thème : Varia
- Implementing Parent Engagement Policy in an Increasingly Culturally Diverse Community of New Immigrants: How New is “New”? Kathleen King-Yin Wong
- Are You Providing an Education that Is Worth Caring About? Advice to Non-Native Teachers in Northern First Nations Communities, Melissa Oskineegish
- The Impact of Religious Beliefs on Professional Ethics: A Case Study of a New Teacher , Sarah Elizabeth Barrett
- Les attitudes d’enseignants du secondaire envers la Politique québécoise de l’adaptation scolaire, Philippe Tremblay
A
- méliorer les programmes canadiens de sciences et technologies au primaire par l’ajout de compétences du 21e siècle, Diane Pruneau, Jackie Kerry, Joanne Langis, Michel T. Léger
- La perception de formateurs de stagiaires quant au développement et à l’évaluation formative des quatre compétences liées à l’acte d’enseigner, Josée-Anne Gouin, Christine Hamel
- Enseigner les stratégies de créacollage numérique pour éviter le plagiat au secondaire, Martine Peters
Equivalence of Testing Instruments in Canada: Studying Item Bias in a Cross-
- Cultural Assessment for Preschoolers, Luana Marotta, Lucia Tramonte, J. Douglas Willms
- Crowding the Curriculum? Changes to Grades 9 and 10 Science in British Columbia, 1920-2014, Cangjie Sun, Helen Raptis, Andrew Weaver
- Perceptions of the International Baccalaureate (IB) in Ontario Universities, Saira Fitzgerald
- Gendered Science: Representational Dynamics in British Columbia Science Textbooks over the Last Half Century, Paz Villar, Neil Guppy
Informations complémentaires :
http://www.cje-rce.ca/.../106