Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Dernières mises à jour » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Mesure et évaluation en éducation (MEE)


Référence :  Vol. 42, numéro spécial

Thème :  Translation Issue

 
  • Translation Issue: Introduction / Numéro Traduction : introduction
  • Developing a Motivation Scale for Engineering Studies in a Francophone Context, Marie Chédru
  • Conceptually expanding the curricular alignment model to understand the coherence of the graded summative assessment practices of teachers: issues and perspectives, Raphaël Pasquini
  • A Study on the Propensity to cheat in University Exams: Development and Validation Process of the Questionnaire on Cheating in University Exams (QCUE), Éric Frenette, Sylvie Fontaine, Marie-Hélène Hébert et Mikhaël Éthier
  • Assessing the Transfer of Nursing Competencies: Analysis of the effects of intermediate care training in a hospital setting, Yves Chochard, Jenny Gentizon et Serge Gallant
  • Cognitive Diagnostic Analyses of the Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) 2011 Results, Dan Thanh Duong Thi et Nathalie Loye



Informations complémentaires :
  https://www.erudit.org/.../