Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Dernières mises à jour » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Éducation et didactique


Référence :  Vol. 10, n° 2,2016

Thème :  Varia

 

Education and the social brain: linking language, thinking, teaching and learning

  • Education and the social brain: linking language, thinking, teaching and learning, Neil Mercer
  • Social brain or institutions, cultural tools and social practices? How to explain school processes and inequalities?  (commentaires à l'article de Neil Mercer), Jean-Yves Rochex
  • Reaction to Prof. Mercer’s paper: Education and the social brain: linking language, thinking, teaching and learning, Jean-Charles Chabanne
  • Comments on Neil Mercer paper. Some consequences of the social brain ideas: studies on individual student to those on classroom as a group, Andrée Tiberghien
  • Responses to the commentaries by Jean-Yves Rochex, Jean-Charles Chabanne and Andrée Tiberghien, Neil Mercer

Varia

  • Analyse praxéologique de l’enseignement de l’épistémologie de la physique : le cas de la notion de modèle, Lionel Pélissier et Patrice Venturini
  • Ingénieries entre recherche et formation, Maggy Schneider et Pierre Job
  • Quelques réflexions sur le sujet d’une description didactique, Bertrand Daunay


Informations complémentaires :
  http://educationdidactique.revues.org/2484