à propos de la revue | sommaires des autres numéros |
Éducation et didactique
Référence : Vol. 10, n° 2,2016
Thème : Varia
Education and the social brain: linking language, thinking, teaching and learning
- Education and the social brain: linking language, thinking, teaching and learning, Neil Mercer
- Social brain or institutions, cultural tools and social practices? How to explain school processes and inequalities? (commentaires à l'article de Neil Mercer), Jean-Yves Rochex
- Reaction to Prof. Mercer’s paper: Education and the social brain: linking language, thinking, teaching and learning, Jean-Charles Chabanne
- Comments on Neil Mercer paper. Some consequences of the social brain ideas: studies on individual student to those on classroom as a group, Andrée Tiberghien
- Responses to the commentaries by Jean-Yves Rochex, Jean-Charles Chabanne and Andrée Tiberghien, Neil Mercer
Varia
- Analyse praxéologique de l’enseignement de l’épistémologie de la physique : le cas de la notion de modèle, Lionel Pélissier et Patrice Venturini
- Ingénieries entre recherche et formation, Maggy Schneider et Pierre Job
- Quelques réflexions sur le sujet d’une description didactique, Bertrand Daunay
Informations complémentaires :
http://educationdidactique.revues.org/2484