Pays : France
Langue(s) : anglais, français
Date : du 28-01-2009 au 01-02-2009
Lieu : Lyon
Organisation : European Society for Research in Mathematics Education (ERME)
L'organisation locale est confiée au Laboratoire d’études du phénomène scientifique (LEPS, université Lyon 1) et à l'équipe Didirem (Université Paris 7)
Programme :
"Les CERME sont organisées par l'association ERME dont les principaux objectifs sont de promouvoir la communication, la coopération et la collaboration dans la recherche sur l'enseignement des mathématiques en Europe.
URL : http://cerme6.univ-lyon1.fr/
Ressources mises à disposition à l'issue de la manifestation :
articles : http://www.inrp.fr/.../cerme6
Tables des matières:
- Introduction générale
- Plénière 1 : Signs, gestures, meanings: Algebraic thinking from a cultural semiotic perspective, Luis Radford, Université Laurentienne, Ontario, Canada
- Plénière 2 : Mathematics education as a network of social practices, Paola Valero, Aalborg University, Denmark
Ateliers:
1. Multimethod approaches to the multidimensional affect in mathematics education
2. Argumentation and proof
3. Stochastic thinking
4. Algebraic thinking and mathematics education
5. Geometrical thinking
6. Language and mathematics
7. Technologies and resources in mathematical education
8. Questions and thoughts for researching cultural diversity and mathematics education
9. Different theoretical perspectives and approaches in mathematics education research
10. Mathematical curriculum and practice
11. Applications and modelling
12. Advanced mathematical thinking
13. Comparative studies in mathematics education
14. Early years mathematics
15. Theory and research on the role of history in mathematics education
mot(s) clé(s) : didactiques disciplinaires, sciences
CERME 6 - Sixth Congress of the European Research in Mathematics Education
Date : du 28-01-2009 au 01-02-2009
Lieu : Lyon
Organisation : European Society for Research in Mathematics Education (ERME)
L'organisation locale est confiée au Laboratoire d’études du phénomène scientifique (LEPS, université Lyon 1) et à l'équipe Didirem (Université Paris 7)
Programme :
"Les CERME sont organisées par l'association ERME dont les principaux objectifs sont de promouvoir la communication, la coopération et la collaboration dans la recherche sur l'enseignement des mathématiques en Europe.
URL : http://cerme6.univ-lyon1.fr/
Ressources mises à disposition à l'issue de la manifestation :
articles : http://www.inrp.fr/.../cerme6
Tables des matières:
- Introduction générale
- Plénière 1 : Signs, gestures, meanings: Algebraic thinking from a cultural semiotic perspective, Luis Radford, Université Laurentienne, Ontario, Canada
- Plénière 2 : Mathematics education as a network of social practices, Paola Valero, Aalborg University, Denmark
Ateliers:
1. Multimethod approaches to the multidimensional affect in mathematics education
2. Argumentation and proof
3. Stochastic thinking
4. Algebraic thinking and mathematics education
5. Geometrical thinking
6. Language and mathematics
7. Technologies and resources in mathematical education
8. Questions and thoughts for researching cultural diversity and mathematics education
9. Different theoretical perspectives and approaches in mathematics education research
10. Mathematical curriculum and practice
11. Applications and modelling
12. Advanced mathematical thinking
13. Comparative studies in mathematics education
14. Early years mathematics
15. Theory and research on the role of history in mathematics education
mot(s) clé(s) : didactiques disciplinaires, sciences